ויסעו מרפידים ויבואו מדבר סיני. היות שאדם כלול מד’ יסודות, אש רוח מים עפר, וכשנתעורר באדם הכח העפר אז הוא עצל גדול בעבודה ומרפה עצמו מדברי תורה ועבודה, אבל כשאדם מתגבר על עצמו וננער מעפרו לצאת ממנו ומתאמץ בעבודה, אז בא למדריגה גדולה הנקרא “מדבר סיני” כנ”ל. וזהו “ויסעו מרפידים ויבואו מדבר סיני”. “ויחנו במדבר”, פירוש ויחנו הוא מלשון חן, שיש חן גדול בעבודתו ובקדושתו ובכל שיעסוק ועושה, “ויחן ישראל” שבאים לאחדות גדול, ובזה הם מתגברים “נגד ההר” הוא היצה”ר הנקרא הר, “ומשה עלה אל האלהים” הוא הצדיק הנקרא בשם “משה”, כל מעשיו הוא להמתיק הדינים, וזהו ומשה עלה אל האלהים להמתיקו ולהעלותו ולהפכו לרחמים, “ויקרא אליו ה’ מן ההר לאמר”, פירוש שפועל בצדקו להמתיק הדין, שאפילו מידת הדין הנקרא בשם “הר”, ע”ד שאמרו “הר קשה”, אפילו הוא מסכים עמו בכל השפעות והחסדים.
https://www.sefaria.org/Noam_Elimelech%2C_Sefer_Shemot%2C_Yitro.11.1
1 comment